Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Προπονηθείτε με Kettlebells!


Τι είναι τα Kettlebells?

Το kettlebell ή girya είναι ένα παραδοσιακό Ρώσικο χυτό αλτηράκι το οποίο μοιάζει με μία μπάλα κανονιού με χερούλι. Όπως και οι κοινοί αλτήρες, τα kettlebell είχαν χρήση από το 17ο αιώνα από Ρώσους Αρσιβαρίστες μέχρι και σήμερα όπου έχουν  γίνει πολύ δημοφιλή πρώτα στην Αμερική και κατόπιν στην Ευρώπη. Η χρήση των kettlebell σαν μέσο εξάσκησης μπορεί να θεωρηθεί ότι είναι μια αρχαία σοφία της οποίας της αξίζει η σύγχρονη αναγνώριση. 


Γιατί να προπονηθεί κάποιος με kettlebell;

Αν είναι δυνατόν ποτέ κανείς να πει ότι για να είναι απόλυτα προπονημένος θα πρέπει να κάνει ένα μόνο είδος προπόνησης , τότε τα  kettlebells πλησιάζουν το τέλειο όσο οτιδήποτε άλλο.
Αν κάποιος επιθυμεί να χάσει λίπος, να φτάσει υψηλά επίπεδα φυσικής κατάστασης , και να αυξήσει τη δύναμή του σε εξωπραγματικό βαθμό  τότε θα πρέπει να αρχίσει να γυμνάζεται με kettlebell τώρα αμέσως.

Ποια η διαφορά από τους κοινούς αλτήρες;

Παρόλο που κάποιες ασκήσεις με τα kettlebells μπορούν να γίνουν και με τους κοινούς αλτήρες, δεν έχουν το ίδιο αποτέλεσμα.
Π.χ. παρόλο που το squat με κοινή μπάρα είναι μια από τις καλύτερες ασκήσεις που μπορεί να κάνει κάποιος σε ένα γυμναστήριο,  δεν μπορεί να συγκριθεί με το αντίστοιχο squat με kettlebells στο οποίο θα πρέπει το κάθε χέρι να δουλεύει ξεχωριστά για να ισορροπήσει και να σταθεροποιήσει το φορτίο , πράγμα που κάνει την άσκηση άκρως απαιτητική και άρα άκρως αποδοτική.

Αλλα πλεονεκτήματα των kettlebells
  • Εξάσκηση όλων των μυών του σώματος. Δεν υπάρχει μυς που να ξεφεύγει από την εμπειρία της εξάσκησης σε οποιαδήποτε άσκηση.
  • Δύναμη και ευελιξία
  • Απίστευτη καύση θερμίδων. Ο μεταβολισμός ανεβαίνει πολύ γρήγορα και παραμένει ψηλά ακόμα και μετά το πέρας των ασκήσεων.
  • Η αποδοτικότητα χρόνου είναι εγγυημένη με τα kettlebells. Λόγω του ότι είναι πάρα πολύ απαιτητικά, οι περισσότεροι άνθρωποι τελειώνουν την προπόνησή τους μέσα σε 15 – 25 λεπτά.
  • Εύκολα μεταφερόμενα. Λόγω του μικρού μεγέθους τους μπορούν να μεταφερθούν πανεύκολα στο αμάξι και να αποθηκευτούν  οπουδήποτε στο σπίτι. Ακόμα και σε ένα κουτί παπουτσιών.
  • Τα kettlebells είναι ένα φανταστικό μέσο εξάσκησης για γυναίκες και παιδιά. Τα kettlebells υπάρχουν σε όλα τα μεγέθη και μπορούν να προσφέρουν τόνωση και απώλεια λίπους –στόχος για όλες τις γυναίκες- αλλά και για τα  παιδιά.

Τι πρέπει να προσέχει κανείς όταν γυμνάζεται με τα kettlebells;


Ένα από τα βασικά είναι να προσέχει πού γυμνάζεται με τα kettlebells. Μπορεί λόγω του ιδρώτα ή λόγω της κούρασης να χαθεί η δύναμη της λαβής και να ξεφύγουν από τα χέρια. Γι' αυτό θα πρέπει να προσέχει να μην αυτοτραυματιστεί αλλά και να μην σπάσει κάτι όταν αυτό πέσει.
Επίσης απαιτείται ένα καλώς λειτουργικό  μυiκό σύστημα στην περιοχή των κοιλιακών, εξ αρχής. Είναι πολύ απαιτητική εξάσκηση και κάποιος αρχάριος θα πρέπει πρώτα έχει εξασκήσει τους μυς στην περιοχή των κοιλιακών.
Μια τελευταία προφύλαξη που χρειάζεται όταν εξασκείται κάποιος με  τα kettlebells  είναι να μην το παρακάνει στη διάρκεια των προπονήσεων. Είναι πολύ καλύτερα να αφήσει κάποιες δυνάμεις για την επόμενη προπόνησή του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου